QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Comencen les reivindicades obres per renovar les escales mecàniques de l’estació de tren de Vic

Canvien l’empresa que en fa el manteniment

Els passatgers de l’R3 esquivaven dimarts al matí les tanques que envolten les escales mecàniques de l’estació de Vic. És una maniobra que molts estan acostumats a fer quan baixen del tren o volen accedir a l’andana, ja que es tracta d’un element que no ha acabat de funcionar gairebé mai.

Així ho explicava l’Aida, una usuària que venia d’Aiguafreda. Ella sol fer aquest trajecte amb la seva criatura. De fet, acostuma a baixar del tren amb bicicleta o cotxet. “Les escales van fatal des de temps immemorials. Si ho arreglen d’una vegada estaré contenta”, subratllava.

La usuària feia referència a l’anunci de Renfe que comença les obres per renovar les dues escales mecàniques que hi ha a l’estació de tren. Tal com apunta l’operadora en una nota, els treballs costaran prop de 730.000 euros i el contracte inclou el subministrament, la instal·lació i el manteniment integral de les dues escales. Tyssen passarà a fer-se càrrec de la gestió de les incidències de les escales mecàniques i els ascensors a partir de l’1 de febrer.

L’actuació forma part del Pla de Mesures Urgents que la companyia juntament amb el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat estan desenvolupant per millorar la percepció de la seguretat, la informació als viatgers i l’estat de trens i estacions. En total, es destinaran més de 77 milions d’euros entre aquest any i el vinent.

Precisament, una de les 39 actuacions que recull el pla de mesures és l’adequació dels equips d’elevació existents en una desena d’estacions de Rodalies. La renovació d’escales mecàniques i ascensors més antics suposarà una inversió propera als 7 milions. A més de l’estació de Vic, també se’n beneficia el Prat de Llobregat, Les Franqueses Granollers Nord o Montmeló.

A més de l’Aida, qui també celebra les obres és l’Ajuntament de Vic i la plataforma Perquè no ens fotin el tren. Des de l’Ajuntament, el regidor de Mobilitat, Guillem Membrives (Junts), assenyala que “el procés ha estat excessivament llarg”.

“Pel que sabem, la licitació es va fer la tardor de 2023, i probablement els tràmits previs es van iniciar mesos abans. Això posa de manifest, un cop més, la complexitat i la lentitud que sovint comporta la legislació de contractació pública a l’Estat espanyol”, afegeix.

Des de la plataforma d’usuaris, “ens n’alegrem que un repetidor de tants cursos per fi aprovi una assignatura”, subratlla Marc Janeras. Seguint l’analogia de l’estudiant, el portaveu remarca que aquesta “és la tercera convocatòria d’examen que es presenta”. La primera “és fer manteniment preventiu”, és a dir, “evitar que les coses s’espatllin”.

La segona convocatòria és “el manteniment correctiu: quan s’espatlla, reaccionar ràpid i reparar”. En aquest cas, tal com lamenta Janeras, “Rodalies no es presenta a l’examen i a Vic durant setmanes, mesos i anys hem tingut les escales parades”. Finalment, la tercera convocatòria, “es fa el pla endreça amb tots els deures i assignatures pendents”. “Ho celebrem”, però “no ho venguem com una millora. Són uns deures endarrerits que es posen al dia”.

I aquests no són els únics deures que té Rodalies pel que fa a accessibilitat. Tal com relata Janeras, encara hi ha moltes estacions en què per canviar d’andana s’han de creuar les vies, com Manlleu i Campdevànol, o no hi ha encaminadors per a persones invidents. A Centelles, per exemple, “ja es va fer un esforç per millorar l’accessibilitat”, però “són parcials, no completes”. “La meitat de l’andana és baixa i si la porta adaptada estaciona aquí hi ha un desnivell d’un metre.” De deures, doncs, encara n’hi ha una llarga llista.

LA PREGUNTA

Veu bé que els EUA posin aranzels a Mèxic, Canadà i la Xina?

En aquesta enquesta han votat 353 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't