Dijous 22 de gener. Nou de la nit. Sant Julià i Cabrils s’enfrontaven per disputar el partit corresponent a la jornada 13 de la Segona Catalana, que aleshores es va suspendre per les condicions meteorològiques. Ni el dia, ni l’hora, ni el fred, ni la distància entre ambdós poblacions. Res convidava a pensar que, al camp de futbol municipal de Sant Julià – que en prou feines gaudia d’afició local amb el xiulet inicial – podia haver-hi la presència d’un entrenador de Primera Divisió. I, el que en un primer moment van ser murmuris, sospites o, fins i tot, alguna broma entre els assistents, va acabar sent una realitat: “És ell o s’assembla molt?”.
I sí. Manolo González, entrenador del RCD Espanyol, abrigat i intentant passar desapercebut -se sota la caputxa, seguia el partit des de la grada, en una escena tan inesperada com extraordinària. El motiu no tenia res a veure amb cap missió d’scouting, sinó amb una raó molt més personal: per veure de prop el seu fill, David González, jugador del Cabrils. Alguns dels aficionats del Sant Julià no van voler perdre l’oportunitat de fer-s’hi una fotografia, com tampoc alguns dels jugadors locals que, en finalitzar, també es va apropar al tècnic perico.

Pel que fa al partit, el Sant Julià va ser dominador de principi a fi. L’equip, molt encertat de cara a gol, va aconseguir encarrilar el partit amb un gran primer temps que va marxar al descans amb resultat final (4 a 0).