QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

“Si quan estava fent el Tour m’haguessin dit que un dia passaria pel meu poble, no m’ho hauria cregut”

Melcior Mauri va participar aquest dissabte en una xerrada a la Jornada Pre-Tour 2026 a Sant Miquel de Balenyà

“Que el Tour de França passi per Sant Miquel de Balenyà és tot un privilegi i un luxe”. Així de satisfet i content es va mostrar aquest dissabte Melcior Mauri, exciclista professional, amb el pas del Tour pel poble on es va criar. El vencedor de la Vuelta a Espanya el 1991 i que quatre anys més tard va aconseguir un digne sisè lloc a la ronda francesa es va sumar a una xerrada-col·loqui durant la Jornada Pre-Tour 2026 a Sant Miquel de Balenyà. 

Mauri va voler destacar la importància i el valor que significa el pas d’una de les competicions més prestigioses del ciclisme mundial pels carrers balenyanencs, i que segons ell, “si m’ho haguessin dit fa uns anys, no m’ho hauria cregut”.

A més, també va explicar als assistents presents com es durà a terme l’etapa 3 d’aquell dia i les exigències físiques, tècniques i mentals que comporta afrontar la prova. “Veure passar la cursa és un instant, per tant cal estar atent i mortalitzar aquell moment, perquè si el pilot va ràpid en tres minuts ha passat tot”.

Més enllà del Tour de França, durant la conversa també es va rememorar la inesperada fita aconseguida per l’expilot fa 35 anys i l’experiència posterior per terres franceses. “Estic feliç d’haver-vos pogut donar la il·lusió de saber que en Melcior, aquell marrec que tocava timbres pel poble, havia guanyat la Vuelta”, va recalcar. Per finalitzar, es va desplegar una pancarta en format de mallot a l’Església de la plaça per homenatjar el seu triomf.

L’acte va formar part de la Jornada Pre-Tour 2026, que des de les vuit del matí va comptar amb una sortida cicloturista popular, curses infantils i diverses sessions d’spinning durant el transcurs del dia, entre altres espectacles musicals i també àpats. 

LA PREGUNTA

Quina valoració fa la de la visita del papa?

En aquesta enquesta han votat 972 persones.