QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Tercera expedició de Ferran Latorre al Shisha Pangma

Ferran Latorre ha iniciat el que s’ha de convertir en el seu tercer ascens del Shisha Pangma i el penúltim objectiu d’Edurne Pasaban en el seu camí d’esdevenir la primera dona a pujar els 14 vuit mils de l’Himàlaia, que és el que motiva l’expedició.


El 9 Nou
10/09/2009

El Shisha Pangma és l’objectiu més baix i assequible del projecte i l’única muntanya que l’alpinista vigatà ha fet en dues ocasions, si bé es tracta de dos cims diferents.

En el seu primer intent a un dels grans, va fer el cim central (8.008m) amb només 21 anys per la ruta suïssa. Va ser la primera expedició íntegrament catalana a conquerir-lo, el 1992, al costat d’Aracel·li Segarra. En aquesta ocasió, l’expedició d’Al filo de lo imposible atacarà el cim principal (8.027m) per la via britànica, que és el que Latorre va conquerir el 2006.

Per aquest motiu, va declinar anar-hi quan Pasaban va decidir intentar-lo l’any passat tornant del Manaslu. Però ja era massa tard i les baixes temperatures no van permetre a l’alpinista basca passar del camp base avançat. El mateix li pot passar a Latorre en el seu intent de convertir-se en el primer català a fer els 14 vuit mils i aprofitar l’aclimatació per quedar-se a fer el Cho-Oyu en solitari. “Tot dependrà de quan acabem. No sé si em donarà temps tot i que ho tinc emparaulat”, advertia l’alpinista vigatà abans de volar cap a Kàtmandu, on van arribar dimarts.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 507 persones.