L’objectiu és constituir un sistema logístic entre el Centre Integral de Mercaderies (CIM) de Santa Perpètua i la plataforma intermodal d’Adif que s’ha de fer al costat de l’estació de Renfe a la Llagosta.
El pla urbanístic també preveu estructurar els espais buits que va deixar la construcció d’infraestructures ferroviàries, com el nus entre la línia del TAV i els enllaços de les vies convencionals del Papiol i la de Barcelona a Portbou al sector de Can Pere Gil, a la Llagosta. Aquests terrenys estan situats també a tocar de l’autopista C-33 i la carretera C-17.
A més de desenvolupar un sector econòmic de primer ordre basat en la logística, el pla també preveu vertebrar un parc fluvial al voltant de la riera de Caldes i un corredor d’espais verds entre els dos municipis aprofitant la posició del Parc Central de Santa Perpètua.
La redacció del pla s’inscriu en l’impuls d’àrees estratègiques que el Departament de Territori vol impulsar mitjançant l’aprovació de diversos plans directors estratègics d’aquí a l’any 2017, cadascun dels quals pot enllestir-se en un termini de poc més d’un any. En aquest sentit, la Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya ha donat recentment el vistiplau per iniciar la redacció de tres d’aquests plans, entre els quals es troba el de l’eix Riera de Caldes.
El director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme de la Generalitat, Agustí Serra i els alcaldes de la Llagosta, Alberto López i Santa Perpètua, Isabel Garcia, van mantenir divendres la primera reunió sobre el pla.
{{ comment.text }}