EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Mercadona va donar l’any passat 3.524 tones d’aliments a entitats de Catalunya

Totes les botigues de Mercadona al territori català lliuren productes a entitats socials i organitzacions benèfiques diàriament

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda en línia, col·labora amb 163 entitats socials a Catalunya, a les quals l’any 2023 va lliurar 3.524 tones d’aliments, que equivalen a 58.734 carretons de la compra. La companyia s’ha solidaritzat un any més amb els col·lectius vulnerables i ha fet un esforç important per ampliar la seva xarxa de col·laboració amb entitats socials. En aquest sentit, l’any passat va sumar 215 noves entitats de l’Estat espanyol i Portugal, fet que ha contribuït a millorar la vertebració de l’ajuda que ofereix. La cadena de supermercats col·labora amb un total de 762 entitats socials a les quals va donar durant l’any passat 23.100 tones d’aliments (380.000 carretons de la compra), una acció que “ens enorgulleix”, en paraules de Laura Cruz, directora d’Acció Social de Mercadona.

Entre les 163 entitats catalanes hi ha els quatre bancs d’aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida, Creu Roja Catalunya, el Banc de Productes no alimentaris La Nau i diversos menjadors socials del territori, entre d’altres. Del total d’organitzacions, 110 corresponen a les comarques de Barcelona, 24 a Tarragona, 19 a Girona i 10 a les de Lleida. De les 3.524 tones donades, prop de 2.598 s’han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona, més de 535 entre les tarragonines, 252 a les de Girona i 139 a les de Lleida.

La companyia també ha col·laborat en campanyes de captació com el Gran Recapte d’Aliments, organitzat per la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments. Mercadona i els seus caps (com s’anomena internament els clients) van donar 2,6 milions d’euros per transformar-los íntegrament en aliments.

A l’edició 2023 del Gran Recapte, la companyia va posar a disposició del projecte un total de 1.632 botigues (250 de les quals a Catalunya) en què va dur a terme diverses activitats de coordinació i comunicació perquè els clients poguessin fer les donacions monetàries en passar per les caixes en el moment de la compra. “Advoquem per aquesta modalitat perquè permet adaptar les donacions a les necessitats reals dels beneficiaris”, explica Cruz, ja que els bancs d’aliments “poden adquirir els productes que necessiten, en les quantitats oportunes i en el moment en què els necessiten” i això “en multiplica l’eficiència”, conclou. Actualment totes les botigues de Mercadona a Catalunya donen productes diàriament a entitats socials i organitzacions benèfiques. Un altre aspecte rellevant és la implantació progressiva, per part de la companyia, de les Targetes Societat. Aquesta eina permet canalitzar l’ajuda als usuaris, a qui es dona la possibilitat de fer la compra total de productes frescos i secs al supermercat. Un fet que “contribueix a dignificar l’acte de compra, integrar l’usuari i millorar-ne la situació de vulnerabilitat”, declara Cruz.

Impactar positivament

Impulsar iniciatives socials, mediambientals i de governança responsables que impactin positivament és un compromís ineludible de la companyia. Des del 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides, que promou els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). A través d’un Pla d’Acció Social propi, Mercadona reforça els seus vincles amb la societat a través de valors irrenunciables: diàleg, transparència i escolta activa. En aquest sentit, aposta per la proximitat, estreny vincles per detectar necessitats específiques i aportar solucions concretes. L’empresa continua desenvolupant el projecte Trencadís, mitjançant el qual col·labora en la incorporació laboral de persones amb discapacitat intel·lectual que fabriquen els murals decoratius que hi ha a la secció de peixateria de les botigues.
La sostenibilitat ambiental és un altre aspecte clau en l’estratègia de responsabilitat empresarial. Així, disposa d’un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat a tres eixos principals: producció sostenible, economia circular i descarbonització, que passen per l’optimització logística, l’eficiència energètica, el benestar animal i la gestió i valorització de residus.

Alguns exemples són el treball en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l’aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies netes. A més, en els aparcaments de més de 500 botigues hi ha 1.350 places amb punts de càrrega per a vehicles elèctrics i l’empresa continua instal·lant panells solars als establiments.
Mercadona té sis botigues a les comarques d’Osona i el Ripollès: Manlleu, Torelló, Tona, Ripoll i dues a Vic. Al Vallès Oriental compta amb 14 establiments: la Garriga, les Franqueses, Llinars, Montornès, Caldes de Montbui, Cardedeu, Sant Celoni, Sant Fost, Parets, dos a Granollers i tres a Mollet.

LA PREGUNTA

El PSC ha de liderar els pactes per a la nova legislatura al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 450 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't